Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
Oslavy 70. výročí školy
24
Oslavy 70. výročí školy
25
Oslavy 70. výročí školy
26
Oslavy 70. výročí školy
27
Oslavy 70. výročí školy
28
Oslavy 70. výročí školy
29
Oslavy 70. výročí školy
30
Oslavy 70. výročí školy
31
Oslavy 70. výročí školy
1
Oslavy 70. výročí školy
2
Oslavy 70. výročí školy
3
Oslavy 70. výročí školy
4
Oslavy 70. výročí školy
5
Oslavy 70. výročí školy
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Knihy mého srdce na 2. stupni

Knihy mého srdce na 2. stupni



Pro letošní již 18. ročník projektu Knihy mého srdce, který má za cíl rozvíjet dětské čtenářství, vybrali organizátoři téma „Bratři Čapkové“. Zvažovaly jsme, jakým způsobem toto pro děti poměrně obtížné téma pojmout. Nakonec se nám to společně docela povedlo, posuďte sami.

   Žáci 6. a 7. tříd se v září stali na měsíc spisovateli. Inspirovali se Devaterem pohádek Karla Čapka a snažili se napsat pohádky vlastní. Zpočátku se dětem jevil tento úkol jako triviální, při práci ve dvojicích však zjistily, že napsat pohádku je pro mnohé z nich docela tvrdý oříšek. Nakonec si některé děti poradily s fištrónem sobě vlastním – smíchaly již existující pohádkové postavy do vymyšleného příběhu. V jedné pohádce se tak mohli potkat šmoulové, Shrek i Krteček. Ve výtvarné výchově si pak děti zahrály na ilustrátory a své příběhy doplnily pěknými obrázky.

   Osmý ročník zpracovával komiks s náměty ze života Čapků. Část dětí tvořila komiks ve speciálním programu na internetu, ve kterém si tvorbu komiksů zkoušela během distanční výuky, a z některých se přes noc stali nejen scénáristé, ale i kreslíři a koloristé v jednom. Vznikly tak originální výjevy ze soukromí bratří Čapků i jejich nejznámějších děl. 

   Nejstarší žáci se na začátku školního roku stali žurnalisty a společně tvořili speciální číslo novin věnované bratrům Čapkovým. V tomto jedinečném výtisku najdeme například medailonky Josefa a Karla Čapkových a fotografie z jejich života, fiktivní rozhovory, povídku, tematický televizní program či osmisměrku.

   Většina dětí se po roce distanční výuky pustila do úkolů s velkou chutí a zaslouží si pochvalu. Jejich výtvory můžete vidět na přiložených fotografiích, případně si je přečíst a prolistovat v Oddělení pro děti a mládež v Městské knihovně.

Z. Kmentová, M. Mikulášková