Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9
Jarmark
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
15. ročník Memoriálu Ivo Medka
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Projektové dny jako péče o zdraví

Projektové dny jako péče o zdraví



První pomoc

V rámci projektových dnů o zdraví jsme v naší škole zařadili znalosti z první pomoci. Přípravy na tento den tvořili žáci 8. ročníku necelé dva měsíce. Nejdříve si vybrali téma první pomoci, napsali informace, jak se poskytuje první pomoc, a na závěr své stanoviště představili. Stanoviště byla nachystána pro 6. a 7. ročníky. 

Podařilo se nám vytvořit 19 stanovišť. Z toho jedno doplňovali profesionální hasiči, kteří ukazovali správné zacházení s AED přístrojem. Na stanovištích se žáci setkávali se situacemi, které se jim mohou stát v běžném životě. Řešili resuscitaci, tepenné i žilní krvácí, dávení cizím tělesem, jak rozpoznat infarkt srdce atd. 

Jako vždy, když je něco poprvé, měl i tento projekt své „mouchy“ , ale převážili kladné reakce. Myslím, že většina žáků pochopila důležitost těchto znalostí. Budu se velmi těšit na další takové projektové dny. 

Psychohygiena

Stres a psychickou nepohodu zažíváme občas každý. Zvláště poslední dva roky jsou pro nás všechny náročné. Proto jsme se ve škole rozhodli zaměřit jeden z projektových dnů na psychohygienu, tedy naši psychickou odolnost. Vše probíhalo v návaznosti na program předchozího dne tj. na projektový den k první pomoci. 

Žáci druhého stupně si zvolili sami, které z nabízených stanovišť a aktivit zde připravených, chtějí vyzkoušet. Na výběr bylo z 11 stanovišť, kde si mohli na sobě vyzkoušet, co je baví, co jim zlepší náladu a jak tedy mohou zvýšit svou psychickou odolnost. A co bylo v nabídce? Sportovní aktivity, jóga, malování, obličejová masáž, hudba, psaní, 7 návyků proti prokrastinaci, osobní krizový plán a jiné. 

Součástí psychohygieny a programu tohoto dne byl i piknik tříd v atriu školy. Svačiny, deky i reprodukovaná hudba (za kterou díky Školnímu parlamentu) přispěly k pohodové náladě. 

Ze zpětných vazeb od žáků na tuto akci vyplynulo, že většinu bavila, našli si něco nového a zajímavého pro sebe a mnozí si vyzkoušeli aktivity, které je doteď nenapadly, že by jim mohly pomáhat v situaci, kdy se nebudou cítit zrovna nejlépe.

Ještě jednou patří velké poděkování všem, kteří se na projektových dnech podíleli a odvedli kus dobré práce. 



Petra Šnepfenbergová a Tereza Výletová, koordinátorky projektových dnů