Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
Oslavy 70. výročí školy
24
Oslavy 70. výročí školy
25
Oslavy 70. výročí školy
26
Oslavy 70. výročí školy
27
Oslavy 70. výročí školy
28
Oslavy 70. výročí školy
29
Oslavy 70. výročí školy
30
Oslavy 70. výročí školy
31
Oslavy 70. výročí školy
1
Oslavy 70. výročí školy
2
Oslavy 70. výročí školy
3
Oslavy 70. výročí školy
4
Oslavy 70. výročí školy
5
Oslavy 70. výročí školy
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Projektové dny jako péče o zdraví

Projektové dny jako péče o zdraví



První pomoc

V rámci projektových dnů o zdraví jsme v naší škole zařadili znalosti z první pomoci. Přípravy na tento den tvořili žáci 8. ročníku necelé dva měsíce. Nejdříve si vybrali téma první pomoci, napsali informace, jak se poskytuje první pomoc, a na závěr své stanoviště představili. Stanoviště byla nachystána pro 6. a 7. ročníky. 

Podařilo se nám vytvořit 19 stanovišť. Z toho jedno doplňovali profesionální hasiči, kteří ukazovali správné zacházení s AED přístrojem. Na stanovištích se žáci setkávali se situacemi, které se jim mohou stát v běžném životě. Řešili resuscitaci, tepenné i žilní krvácí, dávení cizím tělesem, jak rozpoznat infarkt srdce atd. 

Jako vždy, když je něco poprvé, měl i tento projekt své „mouchy“ , ale převážili kladné reakce. Myslím, že většina žáků pochopila důležitost těchto znalostí. Budu se velmi těšit na další takové projektové dny. 

Psychohygiena

Stres a psychickou nepohodu zažíváme občas každý. Zvláště poslední dva roky jsou pro nás všechny náročné. Proto jsme se ve škole rozhodli zaměřit jeden z projektových dnů na psychohygienu, tedy naši psychickou odolnost. Vše probíhalo v návaznosti na program předchozího dne tj. na projektový den k první pomoci. 

Žáci druhého stupně si zvolili sami, které z nabízených stanovišť a aktivit zde připravených, chtějí vyzkoušet. Na výběr bylo z 11 stanovišť, kde si mohli na sobě vyzkoušet, co je baví, co jim zlepší náladu a jak tedy mohou zvýšit svou psychickou odolnost. A co bylo v nabídce? Sportovní aktivity, jóga, malování, obličejová masáž, hudba, psaní, 7 návyků proti prokrastinaci, osobní krizový plán a jiné. 

Součástí psychohygieny a programu tohoto dne byl i piknik tříd v atriu školy. Svačiny, deky i reprodukovaná hudba (za kterou díky Školnímu parlamentu) přispěly k pohodové náladě. 

Ze zpětných vazeb od žáků na tuto akci vyplynulo, že většinu bavila, našli si něco nového a zajímavého pro sebe a mnozí si vyzkoušeli aktivity, které je doteď nenapadly, že by jim mohly pomáhat v situaci, kdy se nebudou cítit zrovna nejlépe.

Ještě jednou patří velké poděkování všem, kteří se na projektových dnech podíleli a odvedli kus dobré práce. 



Petra Šnepfenbergová a Tereza Výletová, koordinátorky projektových dnů