Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Projekt o profesích a kompetencích

Projekt o profesích a kompetencích



Ve čtvrtek 23. 5. 2024 jsme se zúčastnili projektu O profesích a kompetencích. Třída 8. C se rozdělila do čtyř skupin a ve 2.-5. hodině se tyto skupiny věnovaly našim čtvrťákům. 

Skupinka Sportovci si s dětmi povídala o profesích a platech hlavně okolo fotbalu. Měli jsme připravenou prezentaci, ve které jsme dětem představili, jak to ve fotbale funguje, a ony měly hádat platy známých fotbalistů a další profese spojené se sportem. Pak jsme si s dětmi symbolicky zakopali na branku a všem, kteří dali gól, dali bonbón. 

Další skupina si připravila pantomimické vyjádření některých profesí a pak si povídala s dětmi o tom, co by ony jednou v životě chtěly dělat a proč.

Třetí skupinka měla pro děti připravené dvě aktivity. V té první měly děti na kartičkách profese a měly tipovat, která profese vydělává nejvíce, nebo nejméně. Pokud děti nevěděly, o jakou profesi se jedná, nebo co obnáší, tak jsme jim to vysvětlili. 

Druhou aktivitou byla hra Kufr. Ta spočívá v tom, že jedno dítě sedí zády k tabuli, na kterou jsme promítli nějakou profesi. Ostatní děti se snaží popsat, o jakou profesi jde, ale nesmí použít moc velkou nápovědu nebo kořen slova.

Poslední skupinu tvořili fotografové. Zároveň si také pro děti přichystali fotokoutek, kde se čtvrťáčci mohli vyfotit v převleku např. popeláře, mechanika, sportovce. Kromě focení tato skupina vymyslela i otázky pro reflexi celého projektu.

Šestou hodinu se celá 8. C sešla ve třídě a povídali jsme si o tom, jak se nám projektový den vydařil. Shodli jsme se na tom, že práce s dětmi byla užitečná zkušenost a díky pozitivním ohlasům od dětí jsme z naší spolupráce měli dobrý pocit a klidně bychom se do něčeho podobného pustili znovu.

Za skupinku Sportovci musíme říct, že akce se nám moc líbila. Začali jsme ve 4. A, kde jsme ještě doladili některé detaily, a v dalších dvou čtvrtých třídách už to šlo dobře. Nejjednodušší práce byla ve 4. B, protože je tam hodně sportovců a děti velmi zajímalo, co jsme si pro ně přichystali. Některé žáky aktivity nebavily a bylo těžké je zaujmout, ale doufáme, že se nakonec všichni pobavili a dověděli se něco zajímavého.



Kluci a holky z 8. C